Powstało ono w wyniku kilku reorganizacji, które miały miejsce na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat w drogownictwie. Początek działalności datuje się na rok 1992, kiedy to z Rejonu Dróg Publicznych w Dębicy sięgającego swoimi początkami do lat 70 ubiegłego wieku wyodrębniło się Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe jako przedsiębiorstwo państwowe.
Nie sposób tutaj nie wspomnieć, że Rejon Dróg Publicznych powstał z połączenia Powiatowego Zarządu Dróg Lokalnych oraz Rejonu Eksploatacji Dróg Publicznych, które funkcjonowały na rynku już od 1946 roku. Jak widać Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S.A. wprawdzie pod różnymi nazwami ale funkcjonuje już na lokalnym rynku ponad 70 lat !

 

Od 1997 roku prowadzono działania mające na celu przekształcenie przedsiębiorstwa państwowego w spółkę i tak się stało w 2003 roku. Dokonano prywatyzacji bezpośredniej w trakcie której inwestorem strategicznym zostało Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów S.A. w Tarnowie, znane później na rynku jako POLDIM S.A. w Tarnowie. Nabył on pakiet większościowy, co wkrótce doprowadziło do zmiany nazwy przedsiębiorstwa na POLDIM Dębica S.A.
W kolejnych latach POLDIM Tarnów na skutek zmian własnościowych wszedł w skład grupy TILTRA GROUP. Niestety nie był to najlepszy okres dla firmy – kłopoty finansowe TILTRA GROUP skutkowały kolejnymi zmianami właścicieli i tak w kwietniu 2011 roku powstała kolejna spółka Trakcja Polska – Tiltra Group. W wyniku tych działań doszło do ogłoszenia upadłości POLDIM Tarnów S.A. w 2012 roku.
Pomimo upadłości inwestora strategicznego POLDIM Dębica był w dobrej sytuacji finansowej oraz posiadał ugruntowaną, mocną pozycję na lokalnym rynku – co pozwoliło dalej funkcjonować i poszukiwać nowego inwestora.
W okresie działalności syndyka masy upadłościowej POLDIM Tarnów S.A. – dębicka spółka aby nie być kojarzona z poprzednim inwestorem powróciła do nazwy z 1992 roku czyli Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S.A. z siedzibą w Dębicy.
W 2013 roku akcie spółki objął nowy inwestor strategiczny.

Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S.A. z siedzibą w Dębicy obecnie zatrudnia ponad 200 osób i dysponuje wykwalifikowaną i doświadczoną kadrą inżynieryjno – techniczną.
Główna siedziba oraz baza sprzętowo – transportowa znajduje się w Dębicy przy ul. Drogowców, ponadto posiada dwie nowoczesne Wytwórnie Mas Bitumicznych w miejscowości Kozodrza w powiecie Ropczycko-Sędziszowskim – INTRAME o wydajności 200 ton/h oraz w Woli Dębińskiej pow. Brzesko – BERNADI o wydajności 160 ton/h.

 

Spółka konsekwentnie realizuje zatwierdzoną przez Radę Nadzorczą strategię rozwoju zmierzającą do utrzymania silnej pozycji rynkowej
w województwie podkarpackim i małopolskim ze szczególnym naciskiem na ciągłe podnoszenie jakości wykonywanych robót i efektywności działania. Plany na najbliższą przyszłość to dalszy rozwój i kolejne inwestycje.

 

Od kilku lat Spółka stale się rozwija, a wejście nowego inwestora strategicznego pozwala na nowe inwestycje i zakupy nowoczesnego sprzętu. Wzrost obrotów firmy spowodował konieczność zwiększenia ilości oddziałów terenowych. Obecnie firma posiada 3 Kierownictwa Robót Drogowych: w Dębicy, Woli Dębińskiej oraz Rzeszowie. Firma może śmiało konkurować z najlepszymi pod względem sprzętowym jak i wykonawczym które min potwierdzają realizację takich zadań jak :

  1. Modernizacja układu drogowego w Tarnowie. Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Witosa . Wartość robót 4 mln 637 tys zł
  2. Roboty budowlane na linii kolejowej Kraków – Medyka na odcinku Biadoliny – Tarnów. Modernizacja linii kolejowej etap III – wiadukt nad drogą wojewódzką w Biadolinach i stacja PKP w Bogumiłowicach – wartość 6 mln 406 tys zł
  3. Budowa drogi północnej – stanowiącej poprawę dostępności komunikacyjnej północnych terenów Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka – 1 mln 156 tys
  4. Odbudowa drogi powiatowej nr. 1307 K Swarzów – Mędrzechów – Delastowice na odcinku Grądy – Mędrzechów – Kupienin – Odmęt – 2 mln 534 tys
  5. Zabezpieczenie odpadów azbestowych na drogach na terenie Gminy Szczucin – 3 mln 931 tys
  6. Budowa infrastruktury drogowej oraz systemów hybrydowych z wykorzystaniem energii odnawialnej w Strzyżowie ( latarnie oświetleniowe solarne oraz hybrydowe – solarne i wiatrowe) – 2 mln 488 tys

 

Wraz z konsorcjantami realizowaliśmy dwa duże kontrakty:

  1. Zaprojektowanie i budowa drogi łącznikowej pomiędzy węzłem Brzesko na autostradzie A4 a drogą krajową DK 4 – wartość kontraktu 44 mln zł
  2. Budowa Strefy Aktywności Gospodarczej w Tarnowie – Etap III – 34 mln zł

 

Niektóre ostatnie realizacje :

  1. Wiślana Trasa Rowerowa (WTR) – odcinek 1: Drwinia (Niepołomice)-Szczucin, termin realizacji 12.02.2016 – 09.12.2016 – wartość zamówienia 19 456 000 złotych
  2. Budowa zintegrowanej sieci tras rowerowych w Województwie Małopolskim – Zadanie nr 5 – Velo Dunajec (VD) – odcinek 2 cz. 2: od m. Biskupice radłowskie do m. Wietrzychowice, termin realizacji 02.03.2017 – 10.07.2017 – wartość zamówienia 3 209 000 złotych
  3. Kontynuacja projektowania i budowa drogi ekspresowej S – 19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna o długości 12,5 km – termin realizacji 19.05.2016 – 03.08.2017 – wartość zamówienia 50 939 000
  4. Rozbudowa DW 984 Lisia Góra – Nowa Jastrząbka – opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót” – termin realizacji 16.08.2016 – 28.09.2018 – wartość zamówienia 13 194 000 złotych
  5. Budowa zintegrowanej sieci tras rowerowych w Województwie Małopolskim – Zadanie nr 2 – EuroVelo4 (EV4) od m.Wola Batorska do m. Jodłówka Wałki – termin realizacji 24.10.2016 – 29.06.2018 – wartość zamówienia 24.10.2016 – 29.06.2018 – wartość zamówienia 5 418 000 złotych
  6. Rozbudowa ul. Podkarpackiej na odcinku od ul. 9 Dywizji Piechoty do granicy miasta Rzeszowa – termin realizacji – 21.07.2017-31.10.2018 – wartość zamówienia 20 849 000 złotych
  7. Łącznik Węzeł Zachodni A4 – Straszęcin – Dębica – termin realizacji – 12.03.2018 – 20.09.2018 – wartość zamówienia – 19 627 000 złotych

 

Dzięki bogatemu doświadczeniu w budownictwie drogowym PDM SA w Dębicy oferuje Państwu kompleksową budowę, remonty oraz modernizacje dróg krajowych, ulic miejskich, a także dróg wszystkich kategorii administrowanych przez zarządy dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych Posiadając doświadczoną i fachową kadrę gotowi jesteśmy podjąć się najtrudniejszych zadań. Jesteśmy w stanie sprostać najwyższym wymaganiom jakościowym z zachowaniem wymaganych terminów
Wytwórnie Mas Bitumicznych produkują masy mineralno-asfaltowe na podbudowy, warstwy wiążące oraz ścieralne w kategoriach ruchu od KR 1 do KR 6 oraz mieszanki SMA.
Na życzenie klienta dokonujemy kalkulacji w oparciu o specyfikacje techniczne.
Najwyższą jakość produkcji zapewniają wysokiej klasy kruszywa, wysoko wykwalifikowana kadra oraz stały nadzór laboratoryjny, jak również wdrożona Zakładowa Kontrola Produkcji.
Nasze wytwórnie zlokalizowane są w niedalekiej odległości od Autostrady A4 – dzięki czemu możemy szybko i sprawnie dostarczyć produkowaną przez nas masę na budowy od Krakowa po Rzeszów oraz na północ i południe od tej drogi.

PDM SA w Dębicy posiada laboratoria drogowe zlokalizowane przy WMB Kozodrza oraz WMB Wola Dębińska wyposażone w nowoczesny sprzęt laboratoryjny.

 

Oferujemy Państwu usługi laboratoryjne w zakresie:

  • badania gotowych warstw nawierzchni bitumicznych,
  • badania jakościowe mieszanek mineralno-bitumicznych, kruszyw, gruntów
  • badania zagęszczenia podłoża i gotowych warstw konstrukcyjnych.

 

Wykaz badań realizowanych przez Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe

  1. Badania kruszyw
  2. Badania mieszanek mineralno – asfaltowych
  3. Badania nośności i zagęszczenia podłoża i podbudowy płytą VSS statyczną i dynamiczną